CEZA VE TEVKİFEVLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Personel Daire Başkanlığı

Kişilerin özlük bilgilerinde değişiklikler olduğu anda bildirilmesi gerekir. (doğum,evlilik,öğrenim vb)

Personel bilgi formları ile 6*9 ebadındaki fotoğraflar her 5 yılda bir duyuru yapılmaksızın sicil bürosuna gönderilerek güncellenir.
Başvuru yapacak olan personelin UYAP kişisel işlemler rolünde talepler sekmesindeki pasaport talep ekranından yapılmaktadır.
 


Bilgi edinme kanunu kapsamında, bakanlık atamalı personel tarafından Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğüne, komisyon atamalı personel tarafından ilgili Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlığına dilekçe ile başvurularak öğrenilebilir.
 
Sonu 0 ve 5 ile biten yıllar arasında genel mal beyanı bildirilmesi yapılır ve her değişikliğin olduğu tarihten itibaren bir ay içerisinde ek mal bildiriminde bulunulması ve UYAP-DYS uygulamalar ekranında bulunan emlak ve servet bilgileri sayfasından yapılabilir.

Yıllık izin sürelerinin hesabında, hangi statüde olursa olsun kamu kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet süreleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında geçmese dahi Devlet memurlarının kazanılmış hak aylıklarında değerlendirilen hizmet sürelerinin dikkate alınması gerekmektedir.

Ataması Bakanlık tarafından yapılan ceza infaz kurumlarında ve denetimli serbestlik müdürlüklerinde görev yapan personelin mazeret izinleri konusunda meydana gelen tereddütlerin giderilmesi ve uygulamada kolaylık sağlanması bakımından 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 104'üncü maddesinde belirtilen mazeret izinlerinin verilmesinde ve kullanılmasında uyulması gereken esaslar Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğünün 01.01.2006 tarih ve 52 sayılı Genelgesinde belirtilmiş olup, söz konusu Genelgeye www.cte.adalet.gov.tr internet adresinden ulaşılması mümkündür.
Ataması Bakanlık tarafından yapılan ceza infaz kurumlarında ve denetimli serbestlik müdürlüklerinde görev yapan personelin refakat izni talepleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 105 inci maddesi ile Devlet Memurlarına verilecek Hastalık Raporları ile Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik çerçevesinde Genel Müdürlüğümüz tarafından değerlendirilmekte olup,

1.Refakat izni verilebilmesi için memurun;
- Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin,
- Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin, ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla  belgelendirilmesi,
2. Refakat sebebiyle izin verilmesine esas teşkil edecek sağlık kurulu raporunda; refakati gerektiren tıbbi sebepler, refakat edilmediği takdirde hayati tehlike bulunup bulunmadığı, sürekli ve yakın bakım gerekip gerekmediği, 3 ayı geçmeyecek şekilde refakat süresi ve varsa refakatçinin sahip olması gereken özel niteliklerin yer alması, gerekli görülmesi halinde 3 aylık sürenin aynı koşullarda bir katına kadar uzatılması,
3. Aynı kişiyle ilgili olarak aynı dönemde birden fazla memura refakat izni kullandırılmaması,
4. Aynı kişi ve aynı vakaya dayalı olarak verilecek refakat izninin toplam süresinin 6 ayı geçemeyeceği,
5. İzin süresi içinde refakati gerektiren durumun kalkması halinde memurun iznin bitmesini beklemeksizin göreve başlaması gerektiği belirtilmiştir.

Ataması Bakanlığa ait, aday memur olarak görev yapan ceza infaz kurumu ve denetimli serbestlik müdürlüğü personelinin görevde bir yılını doldurması sebebiyle aslî memurluğa atanma işleminin yapılabilmesi için; aday memurluk eğitiminde (temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve staj eğitimi) başarılı olan adayın Adalet Bakanlığı Aday Memurları Eğitim Yönetmeliğinin 27’nci maddesinin (b) fıkrası gereğince düzenlenecek staj değerlendirme belgesinin gönderilmesi ve aslî Devlet memurluğuna atanması düşünülenler için; disiplin cezası almaması kaydıyla bir yıl ile iki yıl arasında uygun görülecek bir tarihte, asli memurluğa atanması için, birinci, ikinci ve üçüncü disiplin amirlerince Genel Müdürlüğe teklifte bulunulmasını müteakip asli memurluğa atanma işlemleri sonuçlandırılmaktadır.

Ortaöğretimdeyken emsallerine nazaran bir yıl fazla öğrenim görenlere 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A-6b maddesi ile Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği (Seri No:94)'nin (a) ve (b) fıkraları gereğince bir kademe verilmekte olup, 2009 yılı itibarıyla genel, mesleki ve teknik liseler açısından normal eğitim öğretim süresi dört yıl olarak değerlendirilmektedir. Yüksek öğrenim görenlere bir kademe verileceğine dair mevzuatta bir hüküm bulunmadığından kademe verilmesi imkanı bulunmamaktadır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 36 ncı maddesinin Ortak Hükümler bölümünün (C) fıkrası Kapsamında; teknik hizmetler sınıfı ile sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına girenlerden memurluğa girmeden önce yurt içinde veya yurt dışında mesleklerini serbest olarak veya resmi veya özel kurumlarda yapanlarla, memurluktan ayrıldıktan sonra bu işlerde çalışarak yeniden memurluğa atananların görev yaptığı sürelerin 3/4’ü  söz konusu hizmetin ünvan belgesi ve hizmet cetveli ile belgelenmesi halinde söz konusu madde kapsamında kazanılmış hak aylığında değerlendirilir.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 64 üncü maddesinde; “72 nci madde gereğince belirli bir süre görev yapmak üzere, mecburî olarak sürekli görevle atanan memurlardan kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde bulunanlara, bu yörelerde fiilen çalışmak suretiyle geçirilen her iki yıl için bir kademe ilerlemesi daha verilir. Yıllık izinde geçirilen süreler fiilen çalışılmış sayılır. İki yıldan az süreler dikkate alınmaz.” hükmü uyarınca şartları sağlayan personele bir kademe terfi işlemi uygulanmaktadır. Yıllık izin haricindeki izin süreleri terfi süresini uzatmakta olup, sadece fiili olarak çalışılan süreler dikkate alınmaktadır. Söz konusu terfiden; Cezaevi Müdürü, Denetimli Serbestlik Müdürü, Denetimli Serbestlik Müdür Yardımcısı, Sayman, İdare Memuru ve İnfaz ve Koruma Başmemuru ünvanında görev yapan personel faydalanmaktadır.

İdare mahkemesince verilen "yürütmenin durdurulması talebinin reddine" ilişkin kararın size tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 7 gün içerisinde idare mahkemesinin bağlı bulunduğu bölge idare mahkemesine itiraz yoluna başvurabilirsiniz.


3269 Sayılı uzman erbaş kanununa tabi olup, kendi isteği ile sözleşmesini feshetmiş uzman erbaşlar için sınav açılması halinde, sınav ilanı, gerekli şartlar, sınav yapacak komisyon ile kadro  sayıları www.cte.adalet.gov.tr adresinden takip edilmesi gerekmektedir.
Emeklilik için gerekli olan belgeler
a) Emeklilik talep dilekçesi,
b) Banka talep dilekçesi,
c) Hizmet belgesi,
d) Varsa diğer sigortalı hizmetlerine ait belgeler,
e) Varsa askerlik, doğum, hizmet vb. borçlanmalara dair belge,
f)  Öğrenim belgesi,
g) Vesikalık fotoğraf.

Malulen emeklilik talebi için gerekli olan belgeler;
a)    Talep dilekçesi,
b)    Sağlık kurulu raporu.
Sağlık kurulu raporları veya sıhhi izin sürelerine ait raporlar, Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Kurulunca incelenmektedir. Söz konusu belgelerin ilgili kurul tarafından incelenerek ilgililerin malul olduklarına veya sıhhi izin sürelerini doldurduklarına karar verilmek suretiyle onaylanmadıkça, bu raporlar malullük hükümlerinin uygulanması açısından ilgililere herhangi bir hak vermeyecektir. Her ne sebep ve suretle olursa olsun vücutlarında oluşan arızalar veya tedavisi imkânsız hastalıklar yüzünden vazifelerini yapamayacak duruma girdiklerine Kurum Sağlık Kurulunca karar verilenler “malul sayılacak” ve haklarında “malullük” hükümleri uygulanacaktır.
 
Kanuni mirasçılardan istenilecek belgeler;
a)    Banka talep dilekçesi,
b)    Ölüm belgesi,
c)    Mirasçılık belgesi,
d)    Hizmet belgesi,
e)    Varsa diğer sigortalı hizmetlerine ait belgeler,
f)    Varsa askerlik, doğum, hizmet vb. borçlanmalara dair belge,
g)    Öğrenim belgesi.
Hizmet borçlanması isteğe bağlıdır. Borçlanma hakkı bulunanlar, sigortalı sayıldıkları süre içinde her zaman borçlanma isteğinde bulunabilirler. Ancak, borçlanmanın, istekle emeklilik talebinde bulunmadan en az 6 ay önce, resen, malulen ve yaş haddi sebebiyle emekliye ayrılanlar görevleriyle ilgilerinin kesildiği tarihten itibaren 6 ay içinde şahsen, vefat edenlerin ise ölüm tarihinden itibaren 6 ay içinde kanuni mirasçıları tarafından, Sosyal Güvenlik Kurumuna yazılı olarak veya Hizmet Takip Programı üzerinden ya da e-devlet üzerinden müracaat etmek suretiyle yapılması gerekmektedir. Altı aylık sürenin başlangıç tarihine; istekle emekliye ayrılacak olanlar için borçlanma talep dilekçesinin Sosyal Güvenlik Kurumu kayıtlarına geçtiği tarih, yaş haddi, resen ve malulen emekliye ayrılanların görevleri ile ilişiklerinin kesildiği tarih, vefat edenlerin ise ölüm tarihleri esas alınacaktır.
Emekliye sevk onayı alınmak suretiyle göreviyle ilişikleri kesilenlere, ilişiklerinin kesildiği tarihi takip eden ayın 15’inden itibaren emekli aylığı bağlanmaktadır. Emeklilik nedeniyle görevinden ayrılan personelin emeklilik evrakı Genel Müdürlüğümüz Emeklilik Tahsis Bürosunca HİTAP’a yüklenmekte olup, söz konusu işlemler Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ortalama onbeş günlük süre içinde tamamlanmaktadır.

Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğüne hitaben şikayet dilekçesi yazabilirsiniz. Yazacağınız şikayet dilekçesine şikayetçi olduğunuz konuları açıkça belirtip, isim ve adres bilgilerinizi de açıkça yazarsanız, başvurunuzun sonucundan bilgi sahibi olabilirsiniz.

Bulunduğunuz yerdeki Cumhuriyet Başsavcılığına verebilir.Adalet Bakanlığına hitaben postayla gönderebilir. CİMER başvurusu yapabilir. Faks çekebilir veya elden getirebilirsiniz.

Başvurunuza altmış gün içerisinde cevap verilmezse isteğiniz reddedilmiş sayılır. Altmış günün bittiği tarihten itibaren dava açma süresi içinde (60 gün içerisinde) yetkili idare mahkemesinde dava açabilirsiniz.

Karar kesinleşmiş olmaz. Danıştay kararının size tebliğ tarihini izleyen günden itibaren 15 gün içerisinde yine Danıştay'a karar düzeltme yoluna başvurabilirsiniz.